Du er her:
  • For kunstnere
  • Utstillingsplass i Modum kunstforening

Modum Kunstforening disponerer flotte, lyse og sjarmerende lokaler i Modum Gamle Rådhus.  Dette er en verneverdig gammel hovedbygning i Sveitserstil.  I annen etasje ligger utstillingslokalet med mange og store vinduer som gir spesielle lysforhold. Lokalene eies av Modum kommune og Kunstforeningen benytter lokalene gratis ved behov. Se tegning og foto av lokalene.

Kunstforeningen arrangerer salgsutstillinger og aktiviteter knyttet til utstillingene. Til oss er profesjonelle kunstnere og kunsthåndverkere velkommen til å stille ut. Krav til utstillere (bortsett fra juleutstillingen) er formell kunstutdanning (bachelor eller master) eller at kunstneren er medlem i Norske billedkunstnere - NBK eller Norske Kunsthåndverkere - NK. Norske billedkunstnere -  NBK er en samleorganisasjon/hovedorganisasjon/paraplyorganisasjon og følgende organisasjoner er med i den: Norsk Billedhoggerforening - NFB, Norske Grafikere - NG, Tegneforbundet - TF, Norske Tekstilkunstnere - NKT, Landsforeningen Norske Malere - LNM og Unge Kunstneres Samfunn - UKS. Styret i Kunstforeningen står for det praktiske som annonsering, forsikring, vaktordning, åpning etc.  Ta gjerne kontakt med styret, adresse og telefonnummer finner dere her.

Vi har fire utstillinger i året, to hvert halvår.  Utstillinger kan avtales ett til to år i forveien.  Utstillingsperiodene varer ca. 3 uker.  Åpningen holdes vanligvis en torsdag.  Øvrige åpningstider er lørdager og søndager fra kl. 13.00- 16.00 og torsdager fra kl. 18.00- 20.00.

Vi har skriftlig avtale med alle utstillere basert på avtaleverk fra Norske Kunstforeninger.  Denne undertegnes i god tid før avtalt utstilling. Vi forsikrer også hver utstilling ut fra utstillers eget prisoverslag. Modum Kunstforening dekker frakt en vei.  Vi beregner 30 % provisjon av salgspris.

Kunstforeningen sender ut invitasjoner, setter opp plakater og annonserer i lokalavisene. Vi ønsker ett foto av kunsten som stilles ut til innbydelse, plakater og pressemelding.

Vi har hatt mange spennende utstillinger, både av lokale kunstnere og andre.  Kunstforeningen er opptatt av å vise bredde, forskjellige teknikker, kunsthåndverk og å ha varierte utstillinger.   Vi tar gjerne i mot forslag fra kunstnere og andre til nye og spennende utstillinger fremover.

Nytt fra Modum Kunstforening

Levert av WebSite AS